torsdag, december 31, 2009

Ett Yeti-spår mot gott nytt år... typ...

Max 500-läge va? (Månen hänger lågt
över allt du tror du såg...(J.Berg))

Ena dagen färdas man med soluppgång, andra med månnedgång...

Tyler och jag avslutade året med att träna sök uppe i Sibirien i dag, utanför Ängelholm. Fruktansvärt kallt, låg på mellan -8 och -10 grader därute vid havet. Det krävdes mycket kläder, mössa och vantar kan jag säga...

Men det var magiskt vackert att se månen gå ner och solen gå upp så här årets sista dag.

Herr Tyler var också på magiskt humör, ivrig att få en träff med alla goda hundkamrater, två- och fyrbenta.
Han är så pigg och glad denna sökkillen. Här fick jag faktiskt honom att posera lite, han som hatar när jag plockar fram kameran. Men här under uppvärmingen innan det var vår tur i sökrutan var han på tårna och så laddad att få på sig sin sökväst så då gick det visst bra.

Sedan låg han som en rem i skogen. Jag efter. Stranded... Jag kör alltid lösa påvis under träning, låter honom ta sig ut till figgarna okopplad utan mig efter att han markerat dom. Inte en chans man utsätter sig för att bli omkulldragen i vinterhalkan av denna ivrige starkoxen... Huga, nejtack.

Här har Tyler hittat Katinka långt in i gransnåren. "Hon får min goaste nyårspuss", sa Tyler och smackade till lite blygt i samspråk över några vildsvinskorvbitar...

Gott Nytt År önskar vi djupfrysta iskalla typer...

1 kommentar:

Kattalena sa...

Gott nytt år! Så duktig Tyler är och så fin! :-)