tisdag, januari 05, 2010

Mammas gata



"Jag gick i ett kvarter idag som en gång var min hela värld ja..." (Promoe)

Vi har varit på långpromenad tvärs över stan, dagen i ära. Idag för exakt sex år sedan, 5 januari 2004, hämtades ju ett litet knytt på 6,8 kilo. Det var snö och kallt som nu, och jag kunde ha honom innanför jackan för att snabbt komma ut på dom många kissrundorna.

Och så här såg första koppelpromenaden ut... haha... Exakt samma plats...














Världen var jättestor för lilla valpen. Hans gummihöna med...

Och liten trötter slocknade snabbt igen efter alla äventyr med majsvälling i lilla goa magen... ;-)

Idag kräver han så mycket mer i tid och göromål. Vi har redan varit ute och pulsat två timmar i snön och så ska det bli lite pysselkväll senare med ett nytt skojsigt klurigt spel. Han vankar redan framför det och nosar på kartongen fast jag sagt att jag måste jobba lite till...

Inga kommentarer: