söndag, december 13, 2009

Lussehundar och lussekatter

Tappert väntade ett litet villigt lussetåg på att lördagskvällens luciabak skulle bli klart...

Tyler fick sedan göra sin insats och vara stjärngosse i sökskogen tidigt på Luciamorgonen. Gnistrande kallt och vackert var det uppe på Söderåsen.

I Klåveröd hade isen börjat lägga sig på sjön. Iskall, ja nästan djupfryst, blev man efter flera timmar i skogen. Men det är det värt! Finns inget bättre att göra en decembersöndag ju! ;-)

Försökte få Tyler att ställa upp på en bild vid vattnet efteråt. Men där var det stopp på stjärnglimtarna. Han visar alltid med stort ogillande att just jag inte får fotografera honom på sådana här poseringsbilder. Andra får mycket gärna göra det, men inte jag. Lustig hund.

"Så där ja, blää, nu får det vara färdigfotograferat för matten... Jag försvinner ur bild", sa Tyler.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej!

Oh vad ni är flitiga med sökträningen trots vinterkyla! Vi (jag) är mer eller mindre i vinteride ;)

Lussebullar är gott! Min man har bakat här, och alla, inkl hunden, låter sig väl smaka. Fast lussebullar och liknande har en tråkig effekt på Kitos mage. Det pyser där bak hela tiden, och han nästan gasar oss ur huset :D

Fina, stämningsfulla bilder på bloggen också!

hälsningar Camilla o Kito

Ridgekatten sa...

Hej Camilla!

Jodå vi kör på med söket. Det blir inget uppehåll ens för jul eller nyår.

Så kan man skaka av sig lussebullarna och lite annat... ;-)

Och för att lyckas fånga den kamerasura Tyler innan han hinner surna till har jag nu investerat i en ny bättre snabbare kamera..!

Ha det så jättegott och massa julhälsningar från oss!