tisdag, januari 12, 2010

Duett

Two for the price of one... ;-)

Tyler fick följa med mig och jobba på TT idag, Tidningarnas Telegrambyrå, ledande nyhetsleverantör till svenska tidningar. Tidig, tidig morgon... *gäsp*

"Mycket tidningar att hålla reda på här, matte! Mycket nyheter och grejer!", sa Tyler.

Assistent Tyler hjälper gärna till. Han gillar nyhetspulsen, att det är lite liv och action och älskar att hänga på redaktionen.










"Fruktkorgen gillar jag skarpt också, kolla där finns visst något för en duktig jobbehund också, en tuggis till mig! Heja!", sa Tyler.

Sedan framåt eftermiddagen så är det dags för lite matte-stalking...




"Hallo? Halloj? Heeeej...? Ser du meeeej...?"





"Hallåååå! Du har sett mig va, matte?? Nu vill jag gå hem så nu får det vara slut på dom där nyheterna, tack!"

Stalker-Tyler kommer så här och parkerar vid skrivbordet med jämna mellanrum och ger mig sin värsta samvetesblick. Och till slut så är det ju dags att gå hem då ja...

Okej då.

1 kommentar:

Kattalena sa...

Gud så söt han är! Verkar ju ha full koll på jobbet, hehe. Klart man måste få uppmärksamhet när man jobbat så bra!