torsdag, januari 21, 2010

Nålens öga

Rena nålstickefesten denna veckan. Först var jag och fick svinvaccinspruta nummer två häromdagen, och i dag var det Tylers tur med en tripp till Djursjukhuset för att få årets laddning av rabiesvaccin, nobi-vac, ja allt vad det nu är, EU-pass und so weiter... Två sprutor bidde det för herrn.

Tyler tycker det är jättekul på Djursjukhuset. Full fart från den snöhalkiga parkeringen och in. Stackars mig med min ömma "hulk-arm", efter vaccinet.

Inne på Djursjukhuset finns det ju hur mycket som helst att titta på också, både i väntrummet och i shoppen. Tyler har alltid fullt upp där.








"Hmm... Skum typ det där..."

"Men här har vi något jag känner igen och kan mycket om!"

"Här finns nog någon Nina Ottoson-pysselgrej som jag inte har och som jag absolut behöver, matte!"







Eftersom veterinären uppmärksammade att Tyler visst drabbats av sin trista kycklingallergi igen tyckte jag så synd om honom så jag föll till föga och köpte ett nytt pyssel. ;-)

Sedan var jag och handlade lite annan mat till honom nu då. Stackars Tyler, han älskar ju kyckling...

Och just för ikväll hade jag ju gjort i ordning här hemma i köket för att laga min allra smarrigaste kycklingpaj. Han brukar alltid få några smakbitar kyckling när jag äter det. Jaha, slut med det nu då, och ingen kyckling i fodret.

Shake The Disease, säger jag bara.

Inga kommentarer: