söndag, januari 17, 2010

Heavenly junkies

Tog en runda i hamnen idag. Kallt och blåsigt. Men det struntar ju den här typen i...

Tyler vill ju alltid gå långt och kolla på saker och detta är en av hans favoritplatser i stan. Oväsen och motorer, fartyg, lastbilar. Sånt finns det ju mycket därnere, tåg som kopplas loss, trailers som lastas på färjor, lotsbåtar... Och så klart också massa saker att hoppa upp på. Man får bara passa så han inte hoppar ner på båtar bara, för det vill han ju också förståss...

Och jag kunde stolt visa vägen till Finnlines färjeläge i djungeln av alla vägar när en kille stannade och frågade oss. Klart jag vet efter alla långa turer med Tyler...








Efter våra rundor i hamnen i snålblåsten styrde jag stegen mot Stortorget. Kom på att jag lovat mig själv att Tyler skulle få åka The Wheel, den där stora höga utsiktsgrejen som står uppställd där. Lika bra att slå till och göra det också i dag, annars är den väl nerplockad igen om några veckor. Den kom dit just före jul, så jag vet inte om det bara är en tillfällig sak. Hur som helst, en typisk "Tyler-grej"- högt, äventyrligt, och lite konstigt för en hundhjärna... Jodå, sånt är ju det bästa han vet, så det måste han bara få testa!


Vi blev fotograferade på väg in på The Wheel... Tyler ville som vanligt inte bli fotograferad och titta in i kameraögat när någon lockar på honom, han hade bråttom vidare och in på själva äventyret.

"Skynda dig nu, matte!" Tyler stormar iväg mot det himmelska äventyret, spännande...


Upp, upp, upp bar det sedan i en liten trevlig bur. Eller vad det nu heter. En liten utsiktsbubbla av glas med bekväma säten. Tyler var så välkommen som gäst, men han fick inte sitta uppe på sätena, hade dom sagt. Men det var inte aktuellt ändå. Han ville sitta så han såg så bra som möjligt. Och ja, det gjorde han ju därifrån sin golvplats.

Fem varv fick vi åka för en hundring. Det var det minsann värt! Tyler hade hur kul som helst. Och varje gång vi passerade påstigningsplatsen nere på marken vinkade folk i kön glatt till den knäppa hunden... ;-)

"Sh*t matte, vad litet allt blev därnere... Veeery straaaange..."

Vilket söndagsäventyr, va?

Hunden nöjd, matten nöjd..!

1 kommentar:

Kattalena sa...

Wow! Jag skulle ALDRIG kommit på att ta med mig hunden i pariserhjulet alltså! Vilken grej :-D
Han ser ju ut att gilla det!