söndag, november 15, 2009

Sökrapport

Nein, det bidde ingen uppflyttning idag heller i söket när vi tävlade på Söderåsens BK i Ljungbyhed... =(

Det är som om det har gått troll i hela saken. Antingen funkar det ena eller så funkar det andra, men inte båda på samma dag. Idag hade vi sökmomentet med oss från skogen ("bra markeringar och påvis" har till och med en av domarna skrivit, tjoho, det värmer ju lejonhjärtat!), men sedan funkade inte lydnaden tillräckligt bra och gav poäng nog för att sammantaget ta oss över uppflyttningsstrecket... Trist, trist...

Positivt, förutom söket, var ändå att jag äntligen fått till framförgåendet!!! Jag är så jätteglad för det så jag sätter det på stora pluskontot också! Härligt! Som jag strävat och tränat och slitit med detta hopplösa framförgåendet, trodde aldrig jag skulle lyckas lära in det. Men si, nu vet jag att det gick det med. Nu ska vi bara få till den där toppdagen med både sök och lydnad samtidigt. Det måste ju inträffa någon j-kla gång eller va??

Men det är svårt med sök för många. Återigen var det magert med uppflyttade ekipage. Två (eller var det tre?) av totalt nio startande. Så vi var några stycken som fick åka hem med samma känsla typ.

Ja ja, men söktävlingar kommer det flera. Och det var ju väldigt trevligt "appellplansside" med alla nya och gamla hundvänner! Tack alla för idag!

Tyler är som vanligt nöjd med sin dag han. "Avdrag för tugg på en apport, so what? Noll poäng för att inte vilja ligga ner snabbt på blöt geggig appellplan? Som om jag bryr mig", hälsar Tyler från soffhörnet med sin lilla lejonvalp. =)

("Förresten så har jag börjat träna rapport nu också och tycker att det verkar mycket roligare och fartigare, bara så ni vet... Men säg inte det till matte...", hälsar Lure Coursing-mästaren Tyler.)

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej! Ja, jag var grymt imponerad av ert framförgående! Och det han gjorde, gjorde han bra ;) De karamellerna får man suga på! Det ÄR ju väldigt mycket som ska klaffa på en brukstävling. Men förr eller senare blir det ER dag. Det är jag säker på! När jag får tummarna loss mailar jag över ett par bilder (antar att jag hittar din mailadress nånstans, annars hör jag av mig igen) Vi hörs o ses! Camilla o Kito