torsdag, november 05, 2009

Avtryck

Jag måste se väldigt snäll ut idag. Två gånger blev jag stoppad på stan och frågad om vägen hit och dit. Har inte hänt sedan i somras när jag fick visa två vilsna turisttanter vägen till Dinoland. (Very easy, kolla stora högen där åt Nyvång till, där är Dinoland...Ingen kan missa såna riktmärken i platta Skåne hahaha...)

Jag klarade dagens uppdrag med. Nya hovrätten, jajamen, jag kom ju just därifrån... Nästa fråga gällde gatan som gränsar till min egen gamla gata i Malmö City. Inte så svårt det heller.

Undras varför man ser så inbjudande ut vissa dagar trots allmän höstdepp? Andra dagar är man en sådan där som bara hamnar i trottoarväjningstrams hela tiden (jag vänster du höger? jag höger du vänster? nähädå båda samma sida samtidigt...*grrrr*).

När jag kom hem spelades gamla fina "Strutter" med Kizz på radion. Ja ja men tack, tack...

Nu ska jag jobba lite till och mobba grannarna med Töntarna på mycket hög volym. Bara så dom får en föraning om vad som komma skall... För i morgon börjar äntligen Kent-lovet. Love it! =)

Inga kommentarer: