tisdag, januari 27, 2009

Coola typer

Lite eftermiddagsträning idag igen i Lomma. Iskallt och röda fingrar som vanligt. Men hundarna är på hugget, alerta och duktiga. Här är Lena med pigga glada Selma, som till och med skallade friskt idag. Heja!

Tyler var underbar! Han kan framförgåendet!! Tralala, äntligen!!!
Allt går faktiskt jättebra nu i brukslydnaden. Enda återkommande problemet är hans tjuvstarter på inkallningen. Men jag tar inte det så där superallvarligt för det kommer nog aldrig att hända på tävling. I den situationen törs han inte riktigt, liksom. Tror jag. Fast å andra sidan har han ju tjuvat på apporteringen på tävling, så jag kanske inte ska vara för kagig...

Som vanligt trögade han sig och ville inte gå från appellplan efter sitt pass. Fast jag lockade och belönade med korv i träd och allt... Den varma bilen lockade inte alls i vinterkylan. Nej, han vill bara fortsätta jobba... Inget att klaga på för min del, där inte. Cool kille med goda envisa egenskaper! Torkar kycklinghjärtan i ugnen till honom ikväll...

Inga kommentarer: