tisdag, november 18, 2008

Stockad och trött

Sjukgymnastik och gångträning idag (f'låt igår måndag menar jag ju). Tog tåget över till Köpenhamn för att gå lite på gatorna där. Det har jag inte gjort sedan olyckan. I Köpenhamn är det redan hysteriskt julskyltat och full julhandel överallt. Kolla vilken glad orkester som sitter i Illums skyltfönster. Värsta krocken i skallen när man går med Kents bonusspår i ipoden ju... haha...
Köpte med mig ett lass nya böcker hem. Danskarna har mycket mer läsvärt i sina bokbutiker, inte bara massa deckare och sk*t och mög.
I hate deckare. Jag vill läsa bra storys, lära mig saker, tänka, fundera över relationer och sammanhang. Bara jag läser på en bokbaksida att någon är död och det är jättemystiskt och så är det någon gammal alkad avdankad snut eller någon ung polistjej och ska reda upp det så blir jag astrött... Take it away!

Blev jättetrött av allt gående. Benet som en timmerstock. Och hemma väntade en pigg rackare som ville jobba och ha lite tid av mig trots sen kväll. Så det var bara att lägga ut lite preparat och köra honom trött också. Men nu är det baske mig natt och vila för oss båda.

3 kommentarer:

åsa sa...

Jag älskar deckare! Står det på baksidan att någon dör så köper jag boken direkt! :-D Naturligvis läser jag också annat, men deckare har en speciell plats i mitt hjärta...

Ridgekatten sa...

"En bit av mitt hjärta", menar du väl..? haha...
Ok för Peter Robinson, får väl erkänna att jag läst nästan alla hans. Men var hittade du "Kall som graven"? Den har jag letat efter, såg att du hade läste ut den nu.

åsa sa...

Ja, precis! En bit av mitt hjärta! :-) Lite kär är jag allt i Alan Banks... Kall som graven fick jag av syrran i födelsedagspresent, kom precis ut som inbunden: http://www.bokus.com/b/9789185283231.html?pt=search_result