torsdag, november 20, 2008

Beskyddaren

"Matte hjälp...!" Stackars blyge Tyler kommer och gömmer sig med huvudet i mitt knä när den vilda granntösen Selma mumsanfaller honom när vi är på besök där. Selma är jättekär i Tyler. En riktig stalkerbrud... Selmas matte och jag brukar ta en och annan kvällsrunda ihop. Selma blir överlycklig över sällskapet. Igårkväll när vi kom innanför porten tog hon resolut och slet till sig Tylers koppel med munnen och drog honom med sig i kopplet..! Tyler blev helt ställd. Vi mattar också. Jösses vilken bestämd rottisdam! Vilket initativ på sena kvällskvisten...

Snabbt som en pil dök han bakom min rygg och kikade fram på Selma mellan mina ben, medan hon slet och drog för att få ett bättre grepp i hans koppel.
"Kan du beskydda mig? Snälla beskydda mig, matte."
Jodå. Kan jag. Han är ju min, Selma... =)

Inga kommentarer: