fredag, november 21, 2008

Språk och spår

Idag gjorde jag ett kul journalistjobb som förde mig till Finland igen. Bara på telefon dock, tyvärr. Det roliga var att mannen jag skulle intervjua bara glatt pratade på. Hade jag fått en syl i vädret hade jag kunnat hacka fram att min finska ungefär sträcker sig till Papin Jahti.... haha...
Efter ett tag tyckte han väl iaf att jag var en ovanligt tyst journalist så han sa "Shall we do this in english?" "Ehhh... Yes, please, kiitos..."
Hemma blev det hundpromenix i snön som hade vräkt ner. Tyler älskar sina praktiska Hurtta-grejer (finskt märke! haha...), så mjuka och fina. Här är hans i sitt stiliga vinterhalsband med reflex.

Coolt med snö, då kan man se vilka spår hundar följer. Säkert någon intressant tös här som blyga Tyler kan spåra. Lagom avstånd för en gentleman...

Inga kommentarer: