måndag, maj 24, 2010

Ridgebackpromenaden

En liten skara slöt upp för helgen ridgebackpromenad på Järavallen, som ordnas av SRRS Skåne.

Man går en liten slinga, och så ordnas det med lite övningar för hundarna på olika stationer. Jättekul! "Skynda dig, matte!", sa Tyler.

Li, som höll i promenaden, hade laddat med massa spännande och kluriga övningar. Backa hunden uppför en liten slänt var jättekul att testa till exempel!

Här ska det plockas ner godbitar från en trädgren. Zamba tittar på Hemulen för att klura ut hur det ska gå till.

"Very easy peacy, jag kan plocka gotter jag med!", sa Zamba när husse Hans assisterade henne i hallonrisen.

Undras vilket djur som plockat och pickat godsaker eller något på detta gamla döda trädet..? Myror..? Fascinerande...

Stor gubbe på liten stubbe! Hemulen är jätteduktig på balansgrejer, han.

Tyler spanade på utsikten över Järavallen. Vackert ställe.

Och jag kollade på ännu fler vackra växter, den giftiga druvflädern till exempel. Vacker iaf.

Efter promenaden var det trevlig fikatajm också och hundprat. Jättekul med ridgebackpromenader, måste vi gå på mera!

Fast jag måste erkänna att Tyler är nästan lika jobbig på den här sortens äventyr som när han var valp. Kastar sig fram och hit och dit så jag blir helt trött i armen. Fram fram fort fort jag jag... Stoppa mig juni (Lilla Ego)... håhåjaja...

Tack för jättetrevlig promenad och sällskap!

4 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilken rolig promenad ni verkar ha haft! :-)
Fina bilder!

åsa sa...

Synd att vi missade det!
Vilken av rundorna var det? Det ser inte ut som hundrundan som vi brukar gå... :-)

Ridgekatten sa...

Kattalena: Jättekul, men det är rena lyckoträffen om jag får till en hyfs bild!

Åsa: Det var den gula rundan. Jag har aldrig gått någon hel runda där så jag noterade tryggt att det var väldigt bra märkt också, till skillnad från de märkliga rundorna i Torup. Vi kanske kan gå ihop någon dag där när löpet är över? Vore kul att gå där igen, fanns massa bra stubbar och träd att hoppa och leka på för våra typer! :)

åsa sa...

Ja, det gör vi gärna! Den gula rundan har vi aldrig provat! Och Daisy behöver verkligen få komma ut och ha lite kul nu när hon snart löpsurat i tre veckor... :-)