onsdag, september 23, 2009

Sökförsök

Så har vi varit på sökläger igen med Burlövs BK! För fjärde året i rad uppe i vackra Majenfors utanför Markaryd, på Solhaga.

Tyler kände såklart igen sig. Han stormar alltid ner till kraftverket och vill kuta fram och tillbaka över den lilla bron (eller vad man nu ska kalla den där gångspången över slussen och det höga fallet). Tyvärr var det inte så mycket till dånande vattenfall i år. Det har varit alldeles för lite nederbörd för det, förklarade en kraftverksspanare för mig som var där för att fotografera kraftverket från alla möjliga håll. (Jodå, det finns såna med, som trainspotting och flygspotting, fast gamla fina vattenkraftverk!)


Ugh, vad härligt att stå upp tidigt och hoppa i hundkläder och bil och så rätt ut i skogen! =)


Instruktör Tommy förklarade brukssökets sköna värld för ett nytt gäng "prova-påare"...


Och jag njöt av att likhunden Tyler minsann inte glömt att det går fint att leta efter levande människor också! Heja Tyler!

Om jag skulle söka mig tillbaka till brukssöket kanske..? Tävla lite?? Hmmm...

Ja, ortopeddoktorn som räddade mitt ben (som jag bröt i sökskogen för ett år, åtta månader och fem operationer sedan) gav mig klartecken nu i tisdags för att börja springa nu... Heja mig!

Tusen tusen tack Burlövs BK, som ordnar detta trevliga läger varje år! Och tack alla sökfreaks för en supertrevlig skogshelg!


Inga kommentarer: