tisdag, september 29, 2009

Övervakat höströj

Idag blev det lite höströj på kolonin. Bäst passa på när vädret är så fint.
Grävde upp massor av fina goda jordärtskockor och plockade in de sista björnbären. Och så blev det höstgräv i landet, en sista gräsklippning och klippklipp på buskar.

Allt flitigt övervakat av Tyler. Han avskyr när jag gör saker som inte han tycker är roligt, saker där han inte får vara med som huvudperson och jobba.

Då brukar han gå och sätta sig och "sura". Som en staty sitter han och glor på mig, grej för grej som jag gör. Ska jag kratta löv sätter han sig där jag ska kratta, klippa buskar, ja då sitter han bredvid busken och tittar anklagande på mig. Eller som här, när jag plockar björnbär och råkar titta bort mot altanen. Inte ligger han och vilar inte...
"När är du färdig matte? Jag har jättetråkigt. Ser du inte som jag lider..?"

Inga kommentarer: