fredag, mars 26, 2010

Vårtecken

Sedan några veckor tillbaka har jag sällskap i köket...

En liten prickig vårkompis! Man vet aldrig var han är, men rätt vad det är så dyker han upp igen. Jag ser honom någonstans varje dag. Ett vårtecken är han i alla fall!

"Ska jag fika eller ska jag vila en stund på hundens fina hjärtekudde..?"

"En fluga i soppan är väl ingenting mot lilla mej, tjohej!" =)


I dag såg jag årets första fjäril också. Två stycken faktiskt! En gul vacker citronfjäril svischade förbi när jag tränade brukslydnad med Tyler ute på Lomma BK (tränade barärmad, riktigt solvarmt och gott!). Och en vacker påfågelsfjäril (eller nässelfjäril?) satt på en grannes fönsterbleck...

Av naturliga skäl bommade jag att plåta fjärilarna. Jag menar, vad hade grannen trott om mig..??

Ja, ja. Jag får nöja med mig min lille vårkompis inomhus. En stor fet spindel satt utanpå köksfönstret i dag också. Men dom kvalar kanske inte in på vårlistan..(?)

Och så är jag förståss mycket nöjd med att Tyler är i toppform på lydnaden. Please låt det klaffa nu då i vår på tävling med höga poäng på alla delar samma dag... Snälla nyckelpiga ge mig tur!

2 kommentarer:

Lazzze sa...

Har du kolonin kvar?

Ridgekatten sa...

Lazzze: Jajemen! Så länge jag jobbar i Malmö måste jag ha ett greenroom restroom... ;)