måndag, februari 08, 2010

Nytta och nöje

Måndag igen efter en helg späckad av massa jobb, men också nöjen och nyttigheter. Tyler och jag har hunnit med många långa promenader runt omkring i Malmö. Kallt, isigt och massa snö, men ändå. Han stormar fram och jag efter med mina halkskydd som garanti för no more benbrott... Mycket frisk luft! Och Tyler har alltid så kul.

Tyler träffade bland annat en tvärilsken jack russell-dam på sju år på en av rundorna. Hussen och matten blev helt paffa över hur stormförtjust hon blev i Prince Charming, alla sura damers favorit. Synd jag inte tog bild på det, det såg så kul ut!


"Jösses, min gentlemannahund har blivit gammal och grå om nosen", tänkte jag här...

Men kluringluring, han hade bara försökt rulla sig (!) i en cementhög vid en av de byggarbetsplatser vi besökte i helgen...

Tyler håller nog färgen ett tag till haha...










Ah, helgens färgglada vackra nöjen! Ett parti biljard och så en ljuvlig bukett tulpaner. Minsann ligger det inte en hund i fåtöljen bakom och trynar mellan sina äventyr...

Han vägrade dock att posera fint bredvid blommorna. Han blir alltid supermisstänksam om jag plockar fram kameran ju...

På söndagen blev det nya långa turer nere i Västra hamnen. Där är nya grejer att titta på varenda gång man går där. Väldigt spännande ny stadsdel som växer fram. Många ställen för Tyler att klättra på!

Men vad ska man göra med en hund som tvunget ska lägga nosen i blöt på alla byggarbetsplatser han älskar att snosa och strosa runt på..? Meet Mr Orange... Sötisen! ;-)


Mera orange. Högtryck i saftfabriken... Mmm... Massa nyttig blodapelsinsaft. Jag gör den extra nyttig med råsocker. Gott!



3 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilka fina bilder och vilken mysig helg du verkar ha haft :-)
Apelsinsaftreceptet vill jag gärna ha, den var så himla god!

Lazzze sa...

Why Malmö? Hemlängtan? :-)

Ridgekatten sa...

Kattalena: Ska leta upp det inför nästa omgång som ska sättas snart.

Lazzze: Ingen vet var haren har sin gång... ;)
Nä, men jag jobbar ju här också serru.